Refakatçi Kuralları
21 Eylül 2021


REFAKATÇİ POLİTİKASI


Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir.


 Refakatçi sayısı bir kişi ile sınırlıdır.


 Refakatçi vizite ve tıbbi bakım sırasında hastanın yanında bulunmamalıdır.


 Refakatçi için Servis sorumlu hemşiresi tarafından bir refakatçi kartı verilir.


 Refakatçi hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder.


 Refakatçi hastanenin koyduğu tüm kurallara uymak zorundadır.

 
Bazı kliniklerde refakatçi uygulaması yoktur. (Yoğun bakım, Doğumhane, ameliyathane…)

 



REFAKATÇİ KURALLARI



Hastanızın alerjisi varsa  nefes darlığına yol açacak kolonya, parfüm, çiçek getirmeyiniz.

 

Hastanıza hastanemizce verilen diyet yemeğinden başka dışardan yemek getirmeyiniz.

 

Eğer tuzsuz diyet uygulaması varsa hastalarınızın yemeğine ekstra tuz koymayınız.

 

Hastanız tuvalet, lavabo vs. giderken başı dönüp düşebilir, bu nedenle hastanıza mümkünse koluna girerek refakat ediniz.

 

Enfeksiyon riskini azaltmak için hastanızın ziyaretçilerinin mümkün olduğunca az olmasını ve kısa süreli kalmalarını sağlayınız.

 

Mümkünse siz ve ziyaretçilerinizin hasta ile tokalaşmasını engelleyiniz.

 

Diğer hasta odalarına girmeyiniz.

 

Hastanızla ilgili olarak gelişebilecek herhangi bir olumsuz değişikliği panik yapmaksızın ilgili hemşirenize veya doktorunuza bildiriniz.

 

Refakatçi değişimleri ziyaret saatlerinde ilgili servis sorumlu hemşiresinin bilgi dahilinde yapılır.

 

Refakatçiler, refakatçi tanıtım kartlarını yanlarında bulundurmalıdır.

 

Refakatçiler yemek saatlerinde refakatçi kartlarını yemekhane personellerine   göstermelidir.

 

Refakatçiler vizit saatlerinde hasta odalarını boşaltmalıdır.

 

Refakatçiler doktor ve hemşire direktifleri dışında hastaya herhangi bir uygulama yapmamalıdır.

 

Hastane kuralları konusunda görevlilere yardımcı olunmalıdır.

 

¡Hastalarınız hakkında telefonla bilgi almak istediğinizde 0(414) 611 3068 (santral) 

Hastanemizden sağlık hizmeti alırken yaşamış olduğunuz sıkıntı ya da sistem ile ilgili aksaklıkları, öneri/şikayetlerinizi, övgü/teşekkürlerinizi ilgili formları doldurarak memnuniyet/şikayet kutularına atabilirsiniz ya da Hasta Hakları Birimine direk yazılı veya sözlü iletebilirsiniz.

 

Hastane kurallarına uyduğunuz için teşekkür eder, sağlıklı günler dileriz…